23948sdkhjf

Pandora bliver aldrig et "unaffordable" smykkebrand, siger direktør

Pandora skal blive ved med at ligge i mellemprissegmentet, mener topchef 

Smykkeselskabet Pandora har en strategi om at lave smykker, som folk har råd til - "affordable luxery". Og det skal højere told ikke gøre op med.

Det slår Pandoras topchef, Alexander Lacik, fast:

- Vi bliver aldrig et smykkebrand, som folk ikke har råd til - uanset hvad der sker, siger han til MarketWire i forbindelse med, at selskabet er kommet med et godkendt regnskab for de første tre måneder samt udtalelser om, at tendensen fortsætter i de første uger af andet kvartal.

- Den dag vil forlader det, så kommer vi ind på et territorie, som hverken vi eller kunderne ved, hvordan man skal manøvrere i.

- Men samtidig skal man også huske på, at alle, der sælger smykker i det her prissegment - næsten uden undtagelse - importerer fra Asien - præcist som os, siger Alexander Lacik.

Men bliver en amerikansk told på varer produceret i Thailand på 37 pct. er realitet, så vil det alt andet lige betyde højere priser ude i smykkemontrene. Men de fleste smykkeproducenter vil blive ramt.

Pandoras topchef erkender dog, at højere told kan betyde, at billedet af mellemprissegmentet på smykkemarkedet bliver et andet.

- Det er jo et realistisk scenarie, at priserne vil gå en tand op, for alle er jo udsatte. Forskellen er så, hvem bliver mest eller mindst påvirket. I vores tilfælde med en bruttomargin på omkring 80 pct, så kan vi absorbere en på 60 pct., da vores finansielle muskler er større, siger Alexander Lacik.

.\\˙ MarketWire

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094